Ανησυχίες για τα Προσωπικά μας Δεδομένα
![]() |
Όταν μοιράζεστε δεδομένα, είναι ποτέ πραγματικά ασφαλή; |
Βάσει αυτών των πράξεων, δεν σας κάνει να σκέφτεστε ότι δεν είναι χώρος για να μοιραστείτε τίποτα στο τέλος της ημέρας, ε;
Για παράδειγμα, εγώ έχω πέσει θύμα χάκερ οι οποίοι πήραν τον έλεγχο μέσα από το παλιό μου ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Κάποια στιγμή το εντόπισα γιατί είδα να έρχονται μηνύματα από πλατφόρμες τις οποίες δεν είχα ιδέα. Φανταστείτε τι θα έχει βγει στη φόρα. Καταλαβαίνετε ότι ακόμα και αυτό που θεωρούμε ασφαλές, δεν είναι.
Το TEMU και οι Διπλές Μετρήσεις: Γιατί μόνο οι Αμερικανοί;
Βλέπετε, τώρα πρόσφατα η "Μηχανή του Χρόνου" ανάρτησε ένα πολύ ωραίο κείμενο σχετικά με το τι κάνει το TEMU. Αλλά βλέπετε, αυτό με το οποίο πραγματικά γελάω είναι ότι η Wall Street Journal αναφέρεται στους Αμερικανούς πολίτες. Δηλαδή, όλοι οι υπόλοιποι δεν έχουμε αξία; Λογικό, δεν είμαστε Αμερικανοί και έτσι όπως την έχουν κάνει τη χώρα τους, χαλάλι.
Αλλά να σας πω, ξέρουμε ότι το PlayStation (το γνωστό μηχάνημα της SONY) και το XBOX της MICROSOFT, πώς να το πω, κάποια στιγμή βγάλανε στη φόρα από πού διάλεγε ο κόσμος να δει εκπαιδευτικά βίντεο για ενήλικες;
Μάλιστα, καλά ακούσατε, είχαν υλικό και καταμέτρηση! Θα μου πείτε: "Καλά ρε Χάρη, σιγά το νέο, cookies λέγονται και στατιστικά". Και θα σας πω, ΟΚ, μαζί σας. Αλλά αυτά τα "μπισκοτάκια" είναι μια ανοιχτή πύλη για έναν χάκερ. Πέραν αυτού, δηλαδή, θέλουν να μας πουν ότι οι Αμερικανοί δεν έχουν κάνει παρόμοια σκηνικά με στοιχεία και κλοπές;
Κίνα vs Δύση: Το Παιχνίδι των Δεδομένων
Δεν λέω ότι η Κίνα ή κάθε Κίνα – Αμερική κ.λπ. – είναι τα καλύτερα παιδιά. Αλλά όλα είναι παιχνίδι. Η Κίνα δεν αναπτύχθηκε μόνη της, αλλά από ανθρώπους που την αγαπούν από μέσα και την αναπτύσσουν – ή έτσι λέω, μπορεί να τρώνε και παντόφλα, ποιος ξέρει.
Αλλά ας σκεφτούμε την πλατφόρμα της EPIC STORE. Κάθε 7 ημέρες δίνουν δωρεάν παιχνίδια. Κάθε 7 ημέρες! Άρα, λίγο-πολύ έχεις την εφαρμογή σχεδόν ανοιχτή στον υπολογιστή σου. Μετά, έχεις το Word – Excel στον υπολογιστή σου. Δηλαδή, αυτές οι εφαρμογές, με βάση την Αμερική, δεν μπορούν να κάνουν κακό σε άλλες πλευρές κ.λπ.;
Όταν η ψηφιακή επικοινωνία "σπάει": Πώς επηρεάζεται η ιδιωτικότητα των δεδομένων μας;
Τι συνέβη με την Cambridge Analytica:
Μια εταιρεία πολιτικών συμβούλων, η Cambridge Analytica, απέκτησε πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών του Facebook (εκτιμάται ότι επηρεάστηκαν έως και 87 εκατομμύρια χρήστες) χωρίς τη συγκατάθεσή τους.
Αυτό έγινε μέσω μιας εφαρμογής "κουίζ προσωπικότητας" που κατέβασαν λίγες εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες. Η εφαρμογή, εκμεταλλευόμενη τα τότε χαλαρά πρωτόκολλα του Facebook, μπορούσε να συλλέξει δεδομένα όχι μόνο των χρηστών που την εγκατέστησαν, αλλά και των "φίλων" τους στο Facebook.
Τα δεδομένα αυτά χρησιμοποιήθηκαν φέρεται για να δημιουργηθούν ψυχογραφικά προφίλ χρηστών, τα οποία στη συνέχεια αξιοποιήθηκαν για στοχευμένες πολιτικές διαφημίσεις, επηρεάζοντας εκλογικές διαδικασίες (όπως τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ του 2016 και το δημοψήφισμα για το Brexit).
Το Facebook αντιμετώπισε τεράστια κριτική, έρευνες από κυβερνήσεις και ρυθμιστικές αρχές παγκοσμίως, και του επιβλήθηκαν τεράστια πρόστιμα (π.χ., 5 δισεκατομμύρια δολάρια από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ).
Άλλες ανησυχίες και περιστατικά:
Διαρροές Δεδομένων και Κακή Διαχείριση: Έχουν υπάρξει διάφορα περιστατικά όπου δεδομένα χρηστών του Facebook (και του Instagram) εκτέθηκαν λόγω παραβιάσεων ασφαλείας ή κακής διαχείρισης των δεδομένων από την εταιρεία ή από τρίτους προγραμματιστές. Για παράδειγμα, το 2021 αποκαλύφθηκε ότι δεδομένα από πάνω από 530 εκατομμύρια χρήστες είχαν διαρρεύσει σε ένα φόρουμ χάκερς (τηλεφωνικοί αριθμοί, ονόματα, τοποθεσίες, διευθύνσεις email).
Πρόσβαση Τρίτων σε Δεδομένα: Πριν το σκάνδαλο Cambridge Analytica, η Facebook επέτρεπε σε τρίτους προγραμματιστές εφαρμογών πολύ ευρεία πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών και των φίλων τους, κάτι που έκτοτε έχει περιορίσει σημαντικά.
"Συγκατάθεση" για Διαφημίσεις (Ευρώπη): Πρόσφατα, στην Ευρώπη, η Meta Platforms έθεσε τους χρήστες ενώπιον ενός διλήμματος: είτε να πληρώνουν συνδρομή για να χρησιμοποιούν το Facebook και το Instagram χωρίς στοχευμένες διαφημίσεις, είτε να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες "δωρεάν" δίνοντας όμως τη συγκατάθεσή τους για τη συλλογή και χρήση των δεδομένων τους για στοχευμένη διαφήμιση. Αυτό προέκυψε από τους αυστηρότερους κανονισμούς προστασίας δεδομένων στην ΕΕ (GDPR).
Εσωτερικές Αναφορές και Πληροφοριοδότες: Εσωτερικά έγγραφα και καταθέσεις από πληροφοριοδότες (όπως η Frances Haugen) έχουν αποκαλύψει ότι η εταιρεία γνώριζε για ορισμένα προβλήματα (π.χ., επιπτώσεις του Instagram στην ψυχική υγεία εφήβων, χειραγώγηση από ξένες κυβερνήσεις) και ενδεχομένως δεν έλαβε άμεσα μέτρα.
Συμπέρασμα: Η Διαχρονική Μάχη για τα Δεδομένα
Συνολικά, ναι, υπήρξαν και συνεχίζουν να υπάρχουν ανησυχίες και σκάνδαλα σχετικά με τη συλλογή, χρήση και ενδεχόμενη "πώληση" (όχι απαραίτητα με την έννοια της άμεσης εμπορικής πώλησης, αλλά της παροχής πρόσβασης για εμπορικούς ή άλλους σκοπούς) δεδομένων από το Facebook και το Instagram. Αυτά τα γεγονότα έχουν οδηγήσει σε αυστηρότερες ρυθμίσεις για την προστασία των προσωπικών δεδομένων παγκοσμίως.
Οπότε, με λίγα λόγια, εδώ το TEMU απλά τρώει με τα φτηνά του πράγματα την αγορά του εξωτερικού. Το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων των Αμερικανών πολιτών και κατά βάση των κυβερνήσεων, είναι κάτι που το έχει ξανακάνει παλιότερα το καθεστώς και το σκεπτικό της Αμερικής δεν είναι νέο, όπως και με το TikTok. Μην μου πείτε ότι το ξεχάσατε;
Δημοσίευση σχολίου