![]() |
Από τη στιγμή που έχουμε τόσο μεγάλο στόμα, γιατί δεν κάνουμε κάτι; |
Ο Φόβος Που Μας Κρατά Πίσω
Βλέπετε, από πολλές απόψεις, ο φόβος είναι αυτό που κρατάει τους περισσότερους πίσω. Διότι δεν είναι τα χρήματα το πρόβλημα. Όλα μπορούν να ξεκινήσουν όταν υπάρχει καλή θέληση και πίστη.
Όμως, έχουμε ξεχάσει πώς είναι η ζωή, πέρα από τις καφετέριες, τα Airbnb και φυσικά την εστίαση. Μπορείτε να τα ρίξετε όλα στις κυβερνήσεις – μαζί σας, κανένα πρόβλημα με αυτό. Αλλά από πλευράς μου, που προσπαθώ αυτό το διάστημα να επικοινωνήσω με κάποιους εκδοτικούς οίκους, παρατηρώ μια αρκετά... διπλωματική (για να το θέσω κομψά) στάση. Δεν είναι λίγο περίεργο που εν έτει 2025, κάποιοι να μην έχουν ούτε τα απαραίτητα εργαλεία, επειδή δεν θέλουν να ξοδέψουν ούτε ευρώ, ανεξάρτητα αν έχουν πολλά ή λίγα;
Το Παράδοξο των Εκδοτικών Οίκων: Έλλειψη Πρωτοβουλίας;
Τι θέλω να πω; Σίγουρα παραληρώ και σας κουράζω. Σκεφτείτε ότι οι εκδοτικοί οίκοι λένε: "Θα στείλετε το έργο σας με αυτές τις αναλογίες και μπλα μπλα. Αλλά εμείς θα απαντήσουμε ΜΟΝΟ αν είναι θετικό, σε 3 με 4 μήνες λόγω μεγάλου όγκου εργασίας. Μετά διαγράφουμε αυτό που έχετε στείλει για λόγους ασφάλειας και πνευματικών δικαιωμάτων - ή και όχι, ποιος ξέρει – σας ευχαριστούμε πολύ."
Δηλαδή, θέλετε να μου πείτε ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε άτομα που φτιάχνουν βάσεις δεδομένων και UX/UI; "Ναι, τι είναι όμως αυτά;" ακούω να λέτε. Αυτά εν ολίγοις είναι η διαφορά του UX & UI:
- UX (User Experience): Πώς αισθάνεται ο χρήστης όταν χρησιμοποιεί το προϊόν.
- UI (User Interface): Πώς φαίνεται και πώς αλληλεπιδρά ο χρήστης με το προϊόν.
Οπότε, τώρα που το είδατε στα γρήγορα τι είναι, ας σκεφτούμε ότι πληρώνουν όλοι οι εκδοτικοί μας οίκοι στην Ελλάδα για να φτιαχτεί ένα τέτοιο πρόγραμμα – αν δεν υπάρχει ήδη κιόλας, είναι και αυτό ένα εύλογο ερώτημα βλέπετε. Ή ακόμα καλύτερα, γιατί δεν συνεργάζεστε όσοι έχετε γνώσεις γύρω από όλα αυτά (βάσεις δεδομένων, UX & UI και άλλα εργαλεία), για να φτιάξετε τη δική σας πλατφόρμα και να την προωθήσετε;
ΑΑΑΑ ναι, σωστά, το κράτος το κακό, δεν θα το επιτρέψει ούτε αυτό… Ώρες ώρες απλά αναρωτιέμαι αν είναι καραμέλα ή φόβος ή κάτι άλλο…
Πρόταση: Μια Εναλλακτική Πλατφόρμα Αξιολόγησης
"Δηλαδή, ποια είναι η πρότασή σου;" σας ακούω να σκέφτεστε!
Μια πλατφόρμα σαν ιστοσελίδα, όπου η γραμματεία θα βλέπει τα ΧΙΛΙΑΔΕΣ emails που λένε οι εκδοτικοί οίκοι. Σε αυτή την πλατφόρμα, να προσθέτει τον επαγγελματία αναγνώστη.
Για παράδειγμα:
![]() |
Το AI και η ανάλυση δεδομένων μπορούν να φέρουν επανάσταση στις διαδικασίες αξιολόγησης και λήψης αποφάσεων. |
Ο άλφα, επαγγελματίας αναγνώστης, να εισέρχεται μέσα στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του και να έχει τις κατηγορίες που είναι αυτός καλός και πραγματικός. Και αμέσως να βλέπει ενημέρωση από τη γραμματεία που του έχει προωθήσει τα αντίστοιχα έργα. Όταν διαλέγει να διαβάσει κάποιο έργο, να το βλέπει σε μορφή PDF σε ένα παράθυρο και στην δεξιά πλευρά του να βλέπει μια λίστα με πολλαπλές επιλογές, παράδειγμα:
- Διορθώσεις: ορθογραφικό – 50%, συντακτικό -30%, ροή - 40%, ύφος – 20%
- Κατηγορία: Φανταστικό, Κοινωνικό, Χιουμοριστικό
- Προοπτική: Έχει βάθος ή θέλει δουλειά ή δεν κάνει / Πρόσθετο σχόλιο γιατί: ελλιπής προσοχή στους χαρακτήρες, χάνει στο να σε κρατήσει.
Πρόσθετο δυνατό εργαλείο είναι το AI (Τεχνητή Νοημοσύνη), το οποίο μπορεί να διαβάσει γρήγορα και να δώσει μια πρώτη εικόνα, αλλά θα πρέπει να είναι ενημερωμένο για το ύφος του εκδοτικού οίκου, και φυσικά να είναι αυστηρό.
Ύστερα, να μαζεύονται όλα τα στοιχεία με τη βοήθεια του AI και να δημιουργεί μια φόρμα PDF και να αποστέλλεται με ένα συνοπτικό σχόλιο στον συγγραφέα, μέσα από δύο απλά κουμπιά, παράδειγμα: πράσινο για το "γίνεται δεκτό", κόκκινο για το "απορρίπτεται".
Συμπέρασμα: Η Δύναμη της Υποστήριξης και της Ταπεινότητας
Δεν είναι κακό να δημιουργείτε. Το κακό είναι ότι δεν υπάρχει υποστήριξη από την κοινωνία. Βοηθάμε ξένους αλλά όχι τους ντόπιους. Μετά αυτό θα γυρίσει σε ακρότητες. Δεν υποστηρίζουμε τα νέα πράγματα, και πιστεύουμε ότι μας αξίζει κάτι καλύτερο.
Ίσως όταν ανοίξει μια νέα ιδέα στην πόλη μας, καλό είναι να πάμε να δοκιμάσουμε, και να πούμε έναν λόγο στον άνθρωπο που το έχει: "Ξέρεις αγαπητέ, είναι πολύ ωραίο, αλλά δώσε λίγο χρώμα στους τοίχους" (παράδειγμα, μια χαζομάρα, ή για εστίαση, αλλά κάτι διαφορετικό ρε παιδιά, όχι πάλι γυράδικο). Καταλαβαίνετε, π.χ. "Κύριε, πολύ ωραία η προσπάθειά σας, αλλά τσιμπάει λίγο το αλάτι, LIKE". Αυτό δεν θα κάνει τον άλλον αναγκαστικά μαλθακό, και θα εκμεταλλευτεί το προσωπικό ή τα σχόλιά σας για να φανεί. Αν έχει το αίσθημα του ναρκίσσου και του υπερφίαλου, θα το κάνει όπως και να 'χει. Για αυτό, καλό είναι να υπάρχει ταπεινότητα, γιατί μια μέρα όλοι θα πεθάνουμε.
Memento Mori.
Για αυτό, προσπαθήστε, υποστηρίξτε. Αν σας εκμεταλλεύονται οι δικοί σας άνθρωποι, οκ, καταλάβατε ότι δεν άξιζε που τους είχατε δίπλα σας. Θα σας ενοχλήσει αλλά επιτέλους σας έδειξε ποιος είναι πραγματικά σαν ύπαρξη και άνθρωπος. Μπορείτε να βάλετε μια κριτική, και να γράψετε την "χολή" σας, και όλα να συνεχίσουν όμορφα και ωραία.
Εκτιμάτε, και προχωράτε, προσπαθήστε, δημιουργήστε.
Όλα αυτά είναι σκέψεις από έναν φίλο που βρίσκεται μακριά.
Δημοσίευση σχολίου